Ekologia a srodki transportu

Droga na rowerze jest specyficznym środkiem transportu, który chce pomimo wszystko bardzo sporo sportu i spala wiele kalorii, dlatego pomocna jest zdrowa dieta rowerowa. Stanowi wtedy same idealny rozwiązanie dla pań, jakie wymagają stracić kilka zbędnych kilogramów. A ludzie, którzy planują mieć rower jedynie jako środek transportu lub hobby, powinny zwrócić szczególną uwagę na menu, aby wypady rowerowe ich zbyt daleko nie wycieńczały. Poniżej opisujemy kilka zasad, jakimi powinny się kierować osoby pokonujące duże dystanse na rowerze. Oto dieta rowerowa dla amatorów jazdy na rowerze:

Śniadanie. Nie bez sensu poleca się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w toku dnia. Posiada ono zbyt zadanie zapewnienie nam sile na resztę dnia, natomiast pozostałe posiłki właśnie tę energię uzupełniają. Ciekawym wyjściem będzie między innymi muesli z dodatkiem owoców i rodzynek lub zupa mleczna z makaronem (koniecznie al dente). Przekąska. Znajdując się na rower, dużo jest dbać o smacznej przekąsce, która da nam grup i zadowoli nagły głód. Ważnym jej składnikiem powinny być cukry proste, dlatego chwali się spożywanie dojrzałych bananów lub kanapek z dżemem i miodem. Jeśli zaś idzie o warzywa, optymalnym wyjściem będą pomidory i czerwona papryka. Kolacja. Po intensywnej przejażdżce możemy być potężny głód. Choć nie należy przesadzać z jedzeniem tuż po wysiłku fizycznym. Już po przyjeździe z uwagi rowerowej wystarczy sok pomarańczowy lub zbożowy batonik (na przykład Corny). Do dużego obiadu zasiadamy natomiast później, jak już odpoczniemy po wysiłku. Nawodnienie. Przede ludziom nie wolno zapominać o dobrym nawodnieniu organizmu. Najistotniejsze jest, aby już przed wyprawą na rower wypić odpowiednia dawka płynów. Najdoskonalszym wyjściem będzie rzeczywiście woda, żyć może odpowiednie napoje energetyzujące dla sportowców. Trzeba też być osoba tego, że ktoś chce dziennie około 2 litrów wypitej wody (w zależności oczywiście od płci i masy ciała), a skutki ewentualnego odwodnienia, szczególnie w warunkach wysiłku fizycznego, momentalnie zmniejszą naszą wydajność, poczujemy się ociężali i pozbawieni energii.

Dieta rowerowa zawierająca wprowadzone przeze mnie programy nie ma racja zastąpić normalnych posiłków, wręcz przeciwnie. Nie należy się jednak przejadać! I dla pań, jakie są zainteresowane dobraniem najlepszej dla siebie diety rowerowej, polecamy spotkanie z dietetykiem, który dobierze nam rodzaje posiłków w taki metoda, by były jak najodpowiedniejsze właśnie dla nas, nie a dla przeciętnej osoby.